“Auto’s zijn gemaakt voor mensen, dus alles wat wij doen moet in het teken staan voor die mensen”

Introductie van de Bangarage

Vanaf 1947 worden vanuit de garage in de Banstraat de eerste Volvo’s onderhouden. Het verkopen van Volvo’s is in die jaren voorbehouden aan het netwerk van de importeur. Het moge duidelijk zijn dat dit later ten faveure van Theo en zijn Bangarage is gekeerd! Theo heeft een gedegen opleiding voor het vak genoten, van techniek tot marketing alsook commerciële vaardigheden. Na zijn opleiding komt Theo voor de keuze of hij het autovak in zou gaan of dat hij zou gaan werken in de textielbranche. Omdat de benzinecrisis uitbreekt, kiest hij voor het textiel. Na een jaar of 12 (en lang na de crisis) begint het echte (auto)bloed toch bij Theo te borrelen en besluit hij in 1985 de Bangarage over te nemen. In eerste instantie een full service vestiging en een sub-dealer voor de verkoop. Bangarage heeft altijd kunnen bogen op een zeer trouwe klantenkring uit Amsterdam Zuid. Vele bekende Nederlanders hebben hun kilometers gereden met Volvo’s die door Theo en zijn mensen zijn geleverd en onderhouden. In 1997 komt het bedrijf in een stroomversnelling. Aangemoedigd door de importeur, verhuist de Bangarage van de Banstraat in Amsterdam naar Amstelveen.

Daar wordt in 2000 een nieuw pand geopend dat eigenlijk vanaf het begin al te klein is, met name door de succesvolle handel in occasions. In 2001 voegde Bangarage een plaatwerkerij toe aan de Bangarage ‘familie’. Autoschade Drenth is nu een volwaardig Volvo-erkend schadeherstelbedrijf dat aangesloten is bij A.A.S. zodat ook mensen met andere merken terecht kunnen bij Drenth in Amstelveen. In 1998 wordt Volvo dealer Van der Helm in Mijdrecht overgenomen.

In 2001 wordt er begonnen met de bouw van een nieuw pand aan de N201 in Mijdrecht. In 2010, op verzoek van Volvo Cars Nederland is Bangarage een joint venture gestart met Koops Furness. Door deze samenwerking komt Bangarage weer terug in Amsterdam, met als doel het gebied Groot-Amsterdam te verzorgen. Echter, na een succesvolle periode, kwam Koops Furness in zwaar weer terecht met helaas een slechte afloop. Theo besloot het 50% deel van Koops Furness over te nemen.

Sinds 2016 is de Bangroep weer volledig in het eigendom van Theo Mulder. De ontwikkelingen in het dealer landschap staan niet stil. De diverse vestigingen van de Bangarage zullen zich nog meer gaan richten op de wensen van de klant. Zo wordt bij de vestigingen in Amsterdam de nadruk gelegd op de zakelijke en lease markt, in Amstelveen ligt het accent op particuliere en de zakelijke klant en Mijdrecht is het adres voor occasions.

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen van Bangarage met Volvo voor de komende jaren? 

Volvo staat voor veiligheid en is op dit vlak trendsetter en koploper. Uiterlijk in 2020 wil het merk zo ver zijn dat er auto’s worden aangeboden waarmee de inzittenden niet meer verongelukken. Een ambitieus streven, maar het tekent de ambitie van Volvo. Op dit moment hebben alle Volvo modellen al de nodige veiligheidssystemen aan boord die ongelukken voorkomen, zoals City Safety, een autonoom noodstopsysteem dat ontworpen is om de bestuurder te helpen een botsing op lage snelheid te vermijden of de zwaarte van de botsing te reduceren. Of wat te denken van airbags onder de motorkap ter bescherming van voetgangers en fietsers. De bediening van de diverse systemen in de auto zal veel geavanceerder en gebruiksvriendelijker, denk daarbij aan Apple. Zo kan er automatisch een afspraak voor onderhoud worden gepland met de garage en wordt dit aan de bestuurder voorgelegd zodat deze het weer in zijn agenda kan zetten. Veiligheid en gebruiksvriendelijkheid, je vindt het bij de Bangarage!

Duurzaamheid & Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Bangarage weet zich als officiële dealer voor Volvo Cars gesteund met de productontwikkeling. Als voorbeeld werd Volvo Cars in april 2019 tijdens de jaarlijkse Europese Plastics Recycling Awards geprezen om zijn duurzame initiatieven. Het merk ontving een prestigieuze award voor een speciale XC60 T8 Twin Engine die opmerkelijk veel onderdelen van gerecycled kunststof bevat. Het model vertegenwoordigt Volvo’s ambitie om in 2025 ten minste 25% gerecycled kunststof in de modellen toe te passen. Het is het meest prestigieuze doel dat ooit door een premium autofabrikant gesteld is. Het benadrukt de toewijding van Volvo aan het verkleinen van de impact op het milieu en het streven naar het duurzaam produceren van auto’s.

In 2017 beloofde Volvo dat van alle nieuwe modellen die na 2019 gelanceerd worden, een geëlektrificeerde variant op de markt komt. Volvo zet zijn plan kracht bij en streeft ernaar dat de helft van de geproduceerde auto’s in 2025 een geëlektrificeerde aandrijflijn heeft. Verder heeft Volvo als doel om vanaf 2025 volledig klimaatneutraal te produceren. Volvo wil ook in zijn faciliteiten zo min mogelijk plastic gebruiken en is momenteel druk bezig om het eenmalige gebruik van plastic in kantoren, kantines en op evenementen stevig terug te dringen. Plastic bekers, voedselverpakkingen en bestek moeten voor het einde van 2019 vervangen zijn door duurzame alternatieven van hout, papier of pulp.

De Bangarage is sinds 2009 officieel Erkend Duurzaam gecertificeerd.

Het certificaat Erkend Duurzaam wordt uitgereikt door BOVAG en is het bewijs dat de Bangarage in alle facetten van de bedrijfsvoering duurzame verbeteringen heeft doorgevoerd. Het certificaat Erkend Duurzaam is onderdeel van de BOVAG Duurzaam Ondernemen Scan en wordt getoetst door het Instituut voor Duurzame Mobiliteit.

De Bangarage heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en duurzaam handelen in de bedrijfsvoering verankerd.

Dat betekent dat de Bangarage bijvoorbeeld alleen nog maar stille en zuinige banden verkoopt. We hebben groene stroom, conform de CO-2 prestatieladder en we gaan zuinig om met energie door steeds meer gebruik te maken van energiebesparende LED-verlichting. Vanuit directe betrokkenheid met en kennis van de leverancier zet Bangarage ons in om zo efficiënt mogelijk om te gaan met afvalstromen. Bangarage zet zich dagelijks in om een maximale herinzetbaarheid van afvalstromen te realiseren en daarmee samenhangende opbrengsten. Voorbeelden van afvalstromen zijn; afgewerkte olie, lood-accu’s, oliefilters, papier/karton, spuitbussen, aluminium en schroot.

Ook als werkgever is duurzaamheid van belang.

Duurzaam betekent in dat opzicht dat er aandacht is voor het welzijn van de medewerkers door goede arbeidsomstandigheden en toekomstperspectieven te bieden. Buiten het bedrijf nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid door de sponsoring van diverse projecten en activiteiten.

Uiteraard draait het bij duurzaam ondernemen in het autobedrijf ook om het aanbieden van duurzame mobiliteit.

In de showroom van de Bangarage staan dan ook alle schone en zuinige modellen van Volvo, zoals de V60 Plug-In Hybrid en de V40. De verkoopadviseurs bij Bangarage merken dat er steeds meer vraag is naar auto’s met een lage CO2-uitstoot en laag brandstofverbruik. Als geen ander kennen wij de mogelijkheden van schone mobiliteit.

Autoschade Drenth, onderdeel van de Bangroep, is een modern autoschade-herstelbedrijf met de nieuwste apparatuur.

Een team van zeer bekwame medewerkers neemt graag alle zorg uit handen. Vanaf het moment dat de auto ter reparatie wordt aangeboden staat er een vervangende auto klaar. Dat is de service van Autoschade Drenth en de Bangarage! Volvo’s worden steeds complexer. Dat komt onder meer door vele veiligheidsvoorzieningen die de Volvo telt. Voorzieningen die grotendeels aan het oog zijn onttrokken. Zoals bijvoorbeeld airbags, SIPS, City Safety en WHIPS. Vakkundig herstel van schade is bij de Bangarage een eerste vereiste, geheel afgestemd op het Volvo-model.

Autoschade Drenth, als Volvo Erkend Schadeherstelbedrijf, regelt de totale schadeafwikkeling strak volgens de Volvo normen. Na een vriendelijke ontvangst wordt de schade aan uw auto samen met een vakbekwame medewerker van Autoschade Drenth geïnventariseerd. Alle benodigde gegevens worden genoteerd en onze specialisten brengen uw auto weer in perfecte staat. Daarbij wordt gebruik gemaakt van originele Volvo onderdelen en wordt er milieuvriendelijk gewerkt. Het hoog opgeleid personeel is bekend met de allerlaatste techniek en veiligheidsaspecten van zowel Volvo als andere merken waardoor veiligheid te allen tijde gegarandeerd blijft.

“De tijd heeft geen vat op een Volvo. Maar wel op z’n prijs”.

Volvo Selekt is de veiligste manier om een gebruikte Volvo te kopen Bij aankoop van een Volvo occasion uit het Selekt-programma koopt de consument meer dan een auto. Een belofte wordt verkocht van de Bangarage aan de consument. Volvo Selekt is een totaalpakket en biedt kopers van een gebruikte Volvo de hoogste mate van kwaliteit en zekerheid. Volvo Selekt betekent veilig een gebruikte Volvo kopen.

De Bangarage is lid van BOVAG.

Hiermee wordt voldaan aan de strenge kwaliteitseisen welke jaarlijks getoetst worden door BOVAG. Voor de consument betekent dit dat vertrouwd kan worden op de deskundige wijze van werken en recht op de standaard BOVAG-garantie bij aanschaf van een gebruikte auto en bij reparaties.

Om te zorgen dat Bangarage betrouwbare gebruikte auto inkoopt met een betrouwbare kilometerstand worden al gebruikte auto’s geleverd met de Nationale Auto Pas.

De RDW geeft middels de NAP duidelijkheid over de kilometerstand vóórdat een gebruikte auto wordt verkocht. Van vrijwel elke auto in Nederland is door Nationale Auto Pas een kilometerhistorie opgebouwd. Wanneer de kilometerstand van een auto is teruggedraaid, blijkt dit direct uit de kilometerhistorie.

Omdat de Bangarage een RDW-erkend bedrijf is, staan veiligheid en milieu centraal. De RDW bewaakt de milieu- en veiligheidsaspecten van het Nederlandse voertuigpark. Ook de Algemene Periodieke Keuring, oftewel APK, mag de Bangarage uitvoeren als RDW-erkend bedrijf. Hiermee voldoet de Bangarage aan de strenge eisen die de RDW oplegt en jaarlijks controleert.

Innovatie

Bangarage introduceert momenteel het nieuwe innovatieve werkplaatsconcept van Volvo, genaamd Volvo Personal Service (VPS). Een van de nieuwigheden is dat monteurs niet langer alleen maar in tweetallen werken aan een auto. Volvo wil met het VPS-programma een deel van het aan universele ketens verloren marktaandeel terug veroveren.

Uit onderzoek blijkt een wat de algemene tevredenheid van een klant beïnvloedt:

  1. Een persoonlijke relatie; de Personal Service Technician (PST) is de contactpersoon voor de klant.
  2. Korte wachttijd; twee technici werken gelijktijdig aan de auto.
  3. Right First Time In Time; probleem oplossen, verbeteren en beheersen van de planning door het houden van dagelijkse meetings en lean werken.

Groei

Ook algemene groei cijfers over wagenpark ontwikkelingen en inwoners bepalen de groei van Bangarage.

In Nederland is het rijdend personenautopark inmiddels gegroeid naar ruim 8,8 miljoen en daarvan zijn inmiddels 359.449 Volvo’s geregistreerd. Volvo heeft met de V70 en V40 137.000 stuks ruim 1,5% van het wagenpark in Nederland. Groei van het merk wordt verwacht in de nieuwe modellen die inmiddels op de markt zijn gekomen en volgend jaar geïntroduceerd zullen worden.

Bangarage verwacht dat zowel het groeiend inwoner aantal haar klantenbestand zal meegroeien. Voor Amstelveen betekent dit een groei van 89.000 inwoners in 2018 naar ruim 105.000 in 2040. Met een landelijk markt-aandeel van ruim 4% geeft dit ook de groei mogelijkheden binnen de gemeente.

 

 

 

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here