Genomineerd in de categorie MKB vanaf 50 fte: New York Pizza

Hoe het begon…
Samen met zijn toenmalig vriend Richard Abram en zijn broer Max die de keten in 2010 vaarwel zei, maakte Philippe Vorst werk van het streven om pizzaslices aan de man te brengen op A-locaties. Na de opening van de eerste New York Pizza vestiging aan het Spui in Amsterdam, volgden in een rap tempo diverse andere locaties. Deze groei is sindsdien niet opgehouden, waardoor we dit jaar onze 250e winkel in Nederland hebben geopend, en daarnaast actief zijn in België (6 vestigingen) en Duitsland (108 vestigingen).

Trots
Vanuit ons hoofdkantoor in Amstelveen, werken we met veel trots en passie aan het vergroten van het merk New York Pizza. Zo hebben we dit jaar met succes de 5e plek op de ranglijst van grootste Horeca bedrijven van Nederland veroverd (onderzoek: FSIN Food 500). Dit succes wordt mogelijk gemaakt door onze werknemers, die veel ruimte krijgen om zelfstandig en ondernemend aan de slag te gaan. Dit is met name bijzonder omdat we als Amstelveens bedrijf inmiddels kunnen concurreren met spelers die op het wereldtoneel actief zijn, zoals Thuisbezorgd en andere Amerikaanse foodbedrijven. Dit kan alleen wanneer je excelleert op meerdere vlakken tegelijk; in ons geval in online marketing, operations, onze eigen supply chain / deegfabriek en het ontwikkelen van eigen business intelligence software. Bij elkaar genomen is dit een complexe en uitdagende operatie, maar door dit gezamenlijk te doen met een gepassioneerd team, onze leveranciers en trouwe klanten, zijn we in staat dit succes te genereren.

Al jaren
Dit doen wij al bijna 30 jaar waarin we ieder jaar hard groeien, met tegelijkertijd behoud van kwaliteit, ondersteuning aan franchisenemers en een goede opleiding van medewerkers. Door continu te vernieuwen en bereid te zijn fors te investeren, hebben wij deze positie veroverd. Maar we zijn nog lang niet klaar: dit jaar groeien we naar meer dan 275 vestigingen in Nederland, om volgend jaar 30 jaar te bestaan en de 300e vestiging te openen.

Toekomst
Met onze nieuwe merkstrategie “It’s the Dough”, die is geïntroduceerd in 2021, blijven wij relevant voor de consument en groeit onze naamsbekendheid gestaag door. Daarnaast hebben wij vorig jaar onze vleugels naar het buitenland uitgeslagen, door zowel winkels te openen in België als eind 2021 drie grote overnames te doen in Duitsland. Deze overgenomen winkels in Duitsland zullen eind 2022 allemaal omgebouwd zijn naar de NYP formule, waardoor we dan meer dan 100 winkels in Duitsland zullen hebben. Met deze uitbreiding naar Duitsland hebben wij weer decennia groei voor de boeg.

Ondernemerschap zit in ons DNA.

Category: Nieuws
Tags: Nieuws
Volgend bericht
Genomineerd in de categorie MKB vanaf 50 fte: Co van der Horst B.V.
Vorig bericht
Partner aan het Woord: Gemeente Amstelveen