Digital Wizards is een online marketing bureau uit Amstelveen, gevestigd naast de Stadstuinen in het centrum. Digital Wizards maakt nieuwe websites en maakt bestaande websites beter online vindbaar met SEA en SEO. Digital Wizards werkt veel voor lokale bedrijven in Amstelveen, zoals Jan van der Togt museum, maar werkt ook voor landelijke organisaties zoals Kwekkeboom, bekend van de kroketten en bitterballen.

Snel groeiende startup

Digital Wizards bestaat net een jaar en in deze korte periode bedient het al 25 klanten. Het team is uitgegroeid naar 5 medewerkers. Binnenkort wordt het team alweer verder uitgebreid met een project manager, die nieuwe projecten gaat begeleiden. De ambitie van de startup is groot en de groei wordt mede aangedreven door directeur Hans Boersma.

Hans Boersma: “We willen volgend jaar doorgroeien naar 10 man, binnen een paar jaar groeien naar een team van 20 man en binnen 10 jaar hopelijk de magische grens van 100 man personeel doorbreken.”

Wat onderscheidt Digital Wizards?

“Er zijn misschien wel meer dan 250 online marketing bureaus in de omgeving van Amstelveen, van ZZP’ers en kleine bureaus tot hele grote bureaus met meer dan 50 man personeel. Wij onderscheiden ons doordat we er specifiek voor kiezen alleen websites te maken en deze goed vindbaar te maken voor zoekmachines zoals Google. Veel bureaus kunnen mooie websites maken en veel andere bureaus zijn goed in het vindbaar maken van websites. Doordat wij beide disciplines combineren, krijg je niet alleen een mooie website, maar ook een website die goed gevonden wordt. Hierdoor halen onze klanten extra omzet binnenhalen.”

Waarom stemmen op Digital Wizards?

“Dit jaar is de categorie startup spannender dan ooit. RobotWise en ANNA Amstelveen zijn geduchte concurrenten qua uitstraling, aanpak en aanbod. Beide partijen hebben een hoge ‘aaibaarheidsfactor’ al hoop ik natuurlijk dat het publiek ook onze meerwaarde ziet door de maatschappelijke bijdrage en groeipotentieel.

De publieksprijs is leuk, maar ik kijk eerder uit naar de beoordeling van de vakjury: we zijn een snelgroeiend bedrijf met over een paar jaar 20 man personeel. Dit zorgt voor een flinke impuls voor de werkgelegenheid voor de Gemeente Amstelveen. Zeker als we op een dag doorgroeien naar een bedrijf met 50-100 man personeel, dit zijn veel extra banen.”

Wat vele klanten ook waarderen in Digital Wizards is de maatschappelijke betrokkenheid. Naast betaalde projecten zetten we ons ook pro bono in voor projecten met een maatschappelijk belang:

  1. De afgelopen maanden hebben we 300 uur van onze eigen tijd gestoken in het vluchtelingenplatform Duojob waarmee we vluchtelingen en bedrijven willen samenbrengen. Hiervoor werken we samen met Stichting Vluchtelingen Amstelland, omdat zij in het veld betrokken zijn met vluchtelingen en wij met name als platform willen fungeren.
  2. Veel restauranthouders betalen meer dan 20% aan Thuisbezorgd en voelen zich in een houdgreep gehouden door deze organisatie. Met onze expertise van websites & het vindbaar maken van websites én 500 uur aan eigen tijd hebben we een alternatief gebouwd genaamd Pizza Maffia. Hiermee hebben we de landelijke media behaald, zoals Sprout: https://www.sprout.nl/artikel/impact/deze-startup-daagt-thuisbezorgd-uit-met-commissievrij-model

Groeit Digital Wizards niet te hard?

Hans Boersma: “In het eerste jaar dat we actief zijn hebben we duidelijke kernwaardes geformuleerd met het team en aan deze waarden wordt niet getornd. Als we groeien, dan doen we dit alleen als de kernwaarden intact blijven en als de klanttevredenheid goed tot zeer goed is. Groeien doen we op een slimme manier, medewerkers krijgen veel verantwoordelijkheden en hun inbreng wordt altijd meegenomen in de korte – en lange termijn plannen. Zo misten we een project manager die een duidelijke planning maakt en een spil is tussen klanten en medewerkers. Hierdoor kunnen we efficiënter werken en een betere service verlenen aan klanten.

Al na 6 maanden kwam de eerste investeerder aankloppen en op dit moment lopen er al gesprekken met andere investeerders. We willen Digital Wizards eerst op eigen kracht laten groeien met de bestaande formule en kernwaarden, die al erg succesvol is gebleken. Investeerders zijn op termijn zeker welkom, maar moeten wel wat kunnen bijdragen in netwerk, expertise of in andere middelen. Daarnaast moeten we er voor waken de kwaliteit te bewaken, groeien is goed, maar de kwaliteit van mensen en de websites die we opleveren moet minstens goed tot zeer goed zijn.”

Een nieuwe website nodig of beter vindbaar in Google?

Digital Wizards is de juiste keuze om jouw bedrijf beter zichtbaar en vindbaar te maken, waardoor je verder kunt groeien!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here