Philip Wallage en Silvan Overtoom zijn complementair in hun passie voor service en techniek. De een is het gezicht naar buiten, de ander de techneut die alles van fietsen weet. En ze hebben een adviseur die hen begeleidt als ze er samen niet uitkomen.
Het Fietshuys is 7 dagen per week open en zet in op kwaliteit. De fietsbranche is een dynamische markt met veel ontwikkelingen en een fiets is daarmee een serieuze investering. Men kiest voor een goede (bak)fiets en ruilt de (2e) auto daarvoor in. Klanten moeten komen voor het advies en niet voor een merk. Niet iedere fiets past immers bij ieders gebruik.
Via een uitgekiend CRM-systeem wordt alles geregistreerd en de klant krijgt een onderhoudsabonnement bij de aankoop van de fiets. Elke drie manden wordt een follow-up gedaan voor een gratis onderhoudsbeurt. Zo bind je klanten en kan je na 6 jaar weer een nieuwe fiets verkopen. Het bedrijf is financieel gezond en scoort hoge reviews op internet.
Een gouden duo dat groter denkt dan hun eigen bedrijf.